Ne propustite!

Izbor najnovijih priča i savjeta za bezbrižnu svakodnevicu.

Sve ce biti u Redu | Triglav.hr

Ne budite žrtva namještene prometne nesreće

Biste li prepoznali namjerno izazvanu prometnu nesreću i poduzeli odgovarajuće mjere?

Imali ste prometnu nesreću koja izgleda kao da ste vi krivi. Iako je možda počinjena samo materijalna šteta, osjećaj nije ugodan. Međutim, nešto vas zabrinjava. Niste sigurni kako je nesreća uopće nastala. Neobične okolnosti mogu ukazivati na to da je sve inscenirano. U članku ćemo vam pomoći da ih prepoznate.

Kako bismo vam pomogli prepoznati takve situacije i pravilno reagirati, konzultirali smo stručnjake iz Triglav osiguranja. Postoji nekoliko tipičnih scenarija koji se odnose na pokušaje prevare kako bi se naplatilo osiguranje.

Namjerno izazvane prometne nesreće mogu se klasificirati u tri grupe:

  • Prva grupa uključuje simulirane nesreće koje se zapravo nisu dogodile, a počinitelji koriste lažnu dokumentaciju kako bi tražili naknadu štete.
  • Druga grupa odnosi se na slučajeve u kojima sudjeluju i počinitelj i žrtva u različitim vozilima. Dva vozila sudaraju se prema unaprijed dogovorenom scenariju. Nakon nesreće, sudionici pozivaju policiju i sastavljaju zapisnik. Sudionik objašnjava unaprijed naučenu verziju nesreće. Zatim odlazi u hitnu pomoć i koristi bol kako bi podupro svoju priču. Cilj je da bude uvjerljivo kako bi dobio uputnicu za fizikalnu terapiju i visoku odštetu od osiguranja.
  • Treća grupa uključuje tzv. izazvane prometne nesreće, gdje počinitelj iskorištava prometnu situaciju, poput pogrešnog ponašanja drugog vozača. U nastavku ćemo se fokusirati na ove nesreće.

Prema stručnjacima iz Triglav osiguranja, cilj ovih nesreća obično je da prevarant dobije odštetu koju isplaćuje osiguravajuće društvo, te osoba koja je izazvala nesreću.

Ove vrste prijevara gotovo uvijek su povezane sa zahtjevima za odštetu za tjelesne ozljede. Prevaranti posjećuju hitnu pomoć nakon nesreće, gdje se žale na bol i podnose zahtjeve za ozljede osiguravajućem društvu.

Budući da u vozilima obično ima nekoliko ljudi, zahtjevi za odštetu brzo dosežu visoke iznose.

Posljedice ovih nesreća nisu samo štete za osiguravajuće društvo koje utječu na povećanje premija osiguranja, nego ponekad i stvarne ozljede sudionika.

Financijske posljedice insceniranih nesreća su široke. To nije samo trošak štete na vozilima, već i trošak liječenja svih uključenih. Uključeni su policajci, vatrogasci, hitna pomoć, liječnici, korištenje raznih medicinskih sredstava, fizioterapija…

Ovi troškovi mogu biti znatno veći od odštete koju isplaćuje osiguranje, a utječu i na opterećenje zdravstvenog sustava, upozoravaju stručnjaci iz osiguravajućih društava.

Uobičajeni slučajevi insceniranih prometnih nesreća

Izazvane prometne nesreće teško je dokazati. Počinitelji imaju unaprijed smišljene scenarije. Paze da u blizini nema svjedoka ili nadzornih kamera. Da biste ih dokazali, morate naučiti kako ih prepoznati.

Najviše ovakvih nesreća događa se na parkiralištima, gdje počinitelji pažljivo biraju svoju „žrtvu“ i obično je iznenade dok izlazi unazad s parking mjesta. U tom trenutku svojim vozilom naglo krenu prema tom vozilu i izazovu sudar.

Počinitelji često izazivaju inscenirane sudare tako da voze ispred vozila svoje odabrane žrtve, a zatim iznenada i bez razloga zakoče. Tada vozilo iza njih obično zaleti u stražnji dio njihovog vozila.

Poznati su i slučajevi sudara na manje prometnim raskrižjima, gdje prevarant daje prednost vozaču vozila na sporednoj cesti, a potom namjerno ulazi u raskrižje i izaziva sudar. Prevarant tada tvrdi policiji da mu je vozač drugog vozila oduzeo prednost.

Vraćate se na parking. Na zadnjim vratima vašeg vozila primjećujete ostatke boje s drugog vozila i manje udubljenje. Što prvo trebate učiniti? Pročitajte u tekstu Što učiniti ako vas zadesi šteta na parkingu?

5 savjeta kako izbjeći lažnu nesreću

Iako je teško utjecati na postupke drugih sudionika u prometu, možete pokušati izbjeći takve situacije. Preporučujemo sljedeće:

  1. Obratite pažnju na neobično ponašanje drugih vozača, kao što je izuzetno spora vožnja ili naglo kočenje i ubrzanje.
  2. Osvrnite se na vozače i putnike u vozilu. Često upadljivo i s prekomjernom pažnjom prate ono što se događa iza njih, koristeći retrovizore ili na neki drugi način.
  3. Budite oprezni u blizini već oštećenih vozila.
  4. Održavajte sigurnu udaljenost koje će vam omogućiti da reagirate, čak i u slučaju neočekivanog kočenja.
  5. Obratite pažnju na kretanje vozila ispred vas i njegova stop svjetla. Ponekad mogu biti namjerno onesposobljena.

Sumnjiva nezgoda, što sada?

Ako se ipak nađete u prometnoj nesreći za koju sumnjate da je inscenirana, preporučuje se da pozovete policiju. Policija će obaviti očevid i sastaviti zapisnik.

Prema stručnjacima za analizu prevara iz Triglav osiguranja, dokazivanje da je prometna nesreća inscenirana spada u najzahtjevnije krivične poslove. Za to je potrebno mnogo truda i stručnosti u analizi prometnog kriminala. Policajci uočavaju mnoge tragove.

Nesreće se najčešće događaju na neprometnim i udaljenim putevima bez javne rasvjete i preciznog vremena održavanja. Najčešće se nesreće događaju noću i po lošim vremenskim uvjetima. Također, tu su manjkavi i manipulirani tragovi i druge okolnosti, kao što su izjave sudionika.

U svakom slučaju, važno je prvo potpuno i točno ispuniti europski obrazac o prometnoj nesreći. Trebali biste dodati bilo kakve primjedbe o nastanku nesreće.

Ako niste sigurni u okolnosti nesreće, nemojte priznati krivicu na mjestu nesreće niti upisivati takve izjave u zapisnik. Obratite pažnju i na podatke o drugim sudionicima nesreće, broj ljudi u vozilima, važnost vozačke dozvole i police osiguranja.

Također, preporučljivo je fotografirati mjesto nesreće i poslati fotografije osiguravajućem društvu.

Također, nakon nesreće obratite pažnju na druge znakove koji vam mogu pomoći da prepoznate montiranu nesreću. Na primjer, veliki broj ljudi u vozilu koji se žale na bolove neposredno nakon nesreće, iako je riječ o manjem sudaru. Također, budite oprezni ako se na mjestu nesreće neočekivano pojavi šlep služba.

Ako vam je potrebna pomoć u slučaju ove vrste nezgoda, kontakt centar osiguravajućeg društva dostupan vam je na broj telefona +0800 20 20 80.

Također, ako sumnjate da se radi o prevari, možete se obratiti Službi za sprječavanje, otkrivanje i istraživanje prijevara Triglav osiguranja ispunjavanjem online obrasca.

Od prijave do riješenog slučaja

Svaka prijava bit će detaljno ispitana korištenjem automatskog sustava za detekciju sumnjivih šteta. Stručnjaci će analizirati podatke, provesti terenske provjere i intervjue sa sudionicima i potencijalnim svjedocima, prikupiti dodatne informacije.

Ako se sumnje potvrde, osiguravajuće društvo će odbiti zahtjev za odštetu. Šteta na vozilu osiguranika pokrit će se iz kasko osiguranja, a zatim će se s regresnim zahtjevom obratiti osiguravajućem društvu uzročnika i o slučaju obavijestiti policiju.

Izvor: Vse bo v redu.

TEST BANNER

Ne propustite!

Izbor najnovijih priča i saveta za bezbrižnu svakodnevicu.

Prijava na newsletter