Automobilska asistencija omogućava vam brzu pomoć u slučaju nezgode ili kvara na putu
„Kako vam možemo pomoći?” – javlja mi se ljubazan glas. Smiruje me dok sjedim ispred trgovačkog centra s punim prtljažnikom, u autu kojeg ne mogu pokrenuti. Govorim pomalo nepovezano, ali me ipak razumiju. U Centru za pomoć navikli su na različite probleme – tu su kako bi ih riješili. I moj također. Zanimaju me ljudi koji stoje s druge strane linije i što sve obuhvaća njihov posao.
Automobilska asistencija – ključna su dva broja
U potpunoj nevjerici, nakon neuspjelih pokušaja da pokrenem auto, nakon nekoliko trenutaka sjetila sam se da imam osiguranje automobilske asistencije, koje sam ugovorila prilikom sklapanja obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti.
U slučaju da vam je potrebna pomoć, nazovite naš Asistencijski centar na 0800 9181 (za pozive iz Hrvatske) ili na +385 1563 2793 (za pozive iz inozemstva).
Budući da nisam znala što nije u redu s autom, počela sam operateru naširoko objašnjavati cijelu situaciju.
Danas znam da to nisu bile ključne informacije. Operaterima Centra za pomoć prije svega je potreban broj police osiguranja. Polica im pruža uvid u sve bitne podatke o osiguranju i čim dobiju njen broj, daljnji postupak postaje puno jednostavniji.
Također je vrlo važno dostaviti što precizniju lokaciju, posebno ako se problem dogodio u inozemstvu. Kako kažu iz Centra za pomoć, neki izvođači uopće ne žele izaći na teren ako ne dobiju točnu informaciju o lokaciji.
Riješite sve jednim potezom
Operateri nastoje što manje opterećivati osiguranika. Zbog toga pokušavaju razjasniti sve bitne detalje već tijekom prvog poziva, koji bi trebao trajati do minutu i pol, kako bi se izbjegla potreba za daljnjim razgovorima.
Operater unosi podatke o vašem slučaju u poseban program koji nudi izbor suradnika najbližih vašoj lokaciji. Prije nego što odabere i proslijedi narudžbu izvođaču radova, operater provjerava koliko će vremena biti potrebno da serviser dođe do vas ili traži onoga koji može stići najbrže.
Može se dogoditi da najbliži izvođač radova nema odgovarajuću opremu na raspolaganju, da mu je potrebno više vremena nego što je prvobitno procijenjeno ili da zamjensko vozilo nije odgovarajuće.
Zbog ovakvih situacija, osiguranik bi mogao morati malo duže čekati. Međutim, operateri se trude kako bi naloge proslijedili dalje u roku kraćem od 5 minuta.

Što se događa u Centru za pomoć?
Centar za pomoć dnevno rješava više od 120 predmeta. Većina klijenata javlja se zbog problema na putu, kao što su, na primer:
- probušena guma,
- šlepanje nepokretnog vozila koje je ozbiljnije oštećeno u prometnoj nezgodi,
- nestanak goriva u rezervoaru itd.
Tijekom 10 godina, zahvaljujući Triglav Assistanceu, uspješno je riješeno više od 400.000 problema na cestama.
Iskusni operateri navode kako je uglavnom riječ o rutinskim slučajevima koji se brzo rješavaju. Korisnici u prosjeku čekaju oko četrdeset minuta na pomoć.
Naravno, postoje i oni nešto kompliciraniji slučajevi. Posebni problemi nastaju kada se pokvari kamper ili vozilo koje prevozi veliku količinu robe ili prtljage.
U takvim slučajevima teško je osigurati adekvatno vučno vozilo i istovremeno paziti na svu imovinu jer nisu sve vučne službe opremljene vozilima potrebnog kapaciteta. Zbog toga klijent ponekad može duže čekati pomoć na cesti.
Pomaže ako je osiguranik spreman surađivati. Unatoč višegodišnjem iskustvu, ovaj posao zahtijeva snalažljivost, posebno kada se javljaju problemi u inozemstvu i kada moramo organizirati smještaj za klijente. Problem možemo riješiti mnogo brže ako sam klijent predloži gdje bi mogao pronaći smještaj, ističu zaposleni u Centru za pomoć.
Što ako se nitko ne javi?
Posebno ljeti, kada je na cestama povećan broj vozila, a time i više problematičnih situacija, može se dogoditi da ćete morati pričekati slobodnog operatera.
Većina poziva prema Centru zabilježena je ponedjeljkom i petkom ujutro te u poslijepodnevnim satima, kada se vozači na putu prema poslu ili kući. Također, povećan broj poziva zabilježen je i nakon praznika te tijekom prvog snijega.
U Centru su svjesni izazova i nastoje pružiti pomoć na putu što je brže moguće. Ako se odmah ne jave zbog rješavanja drugog slučaja, vaš će poziv biti zabilježen, a Operater će vas kontaktirati čim postane slobodan.
Ne brinite, automobilska asistencija je na putu
Nakon obavljenog poziva, pričekala sam dolazak pomoći. Činilo mi se da čekam beskonačno, ali istina je da su stigli vrlo brzo, za manje od pola sata.
Vozilo sam popravila kod ovlaštenog servisera, a i na vrijeme sam stigla doći na proslavu.
Što ako vam se auto pokvari u inozemstvu?
Ako vam se auto pokvari u inozemstvu, vučna služba će procijeniti koja vrsta popravke je potrebna. U slučaju većih kvarova ili oštećenja koji zahtijevaju duži popravak, operateri će organizirati prijevoz vozila do Hrvatske prema uvjetima, dok je manje popravke moguće obaviti u obližnjem ovlaštenom servisu.

Inga Batur
Autorica je brojnih tekstova na portalu Sve će biti u redu i bloga o obiteljskim putovanjima.