Ne propustite!

Izbor najnovijih priča i savjeta za bezbrižnu svakodnevicu.

Sve ce biti u Redu | Triglav.hr

Kako bočno parkirati auto?

Praktični savjeti za sigurno bočno parkiranje – bez oštećenja, troškova i stresa

Bočno parkiranje jedna je od osnovnih vozačkih vještina, ali još uvijek predstavlja stres mnogim vozačima i relativno visok rizik od manjih ili većih oštećenja vozila, pa čak i ozbiljnih prometnih nesreća. Vježba, pravilno podešena ogledala za učinkovit pregled okoline i poznavanje dimenzija vozila ključni su za uspješno izvođenje ovog vozačkog pothvata.

Za uspješno bočno parkiranje prvo riješite stres

Vjerojatno ne postoji vozač koji nakon uspješno položenog vozačkog ispita nije imao stres, strah i nervozu prilikom bočnog parkiranja u uskoj gradskoj ulici, gdje su drugi sudionici u prometu pokazali nestrpljenje, zviždali i trubili. Ovo može biti vrlo uznemirujući faktor.

Uvjereni da gube vrijeme zbog vas, jer procjenjuju da bi traktor mogao parkirati na vašem parkirnom mjestu za 30 sekundi, njihove nestrpljive reakcije mogu biti vrlo stresne za vozača.

Ova situacija za vozača, koji pokušava neiskusno izvesti bočno parkiranje, predstavlja snažan stres i stvara uvjete za oštećenja vozila.

Poznato je da se u gradskom prometu događaju mnoge manje i veće nesreće zbog stresa, čak i pri relativno malim brzinama.

Upravljanje vozilom na malom prostoru zahtijeva niz relativno jednostavnih, ali korektno izvedenih postupaka.

Svaki vozač mora odvojiti onoliko vremena koliko mu treba za parkiranje. Pomoć putnika ili moderne tehnologije za kontrolu okoline vozila svakako su dobrodošle. Čak su i najveći majstori volana ponekad pogrešno procijenili prostor za bočno parkiranje, prebrzo okrenuli volan i neuspjeli se parkirati.

Dakle, prvi vrlo važan savjet za uspješno bočno parkiranje je upravljanje stresom:

  • kada pronađete mjesto za parkiranje, koncentrirajte se i ne žurite,
  • uključite pokazivač smjera kako bi drugi sudionici u prometu znali što namjeravate napraviti,
  • pažljivo procijenite prostor,
  • pravilno podesite retrovizor s desne strane,
  • vozite unazad uz stalnu kontrolu okoline.

Izbjegavanje bočnog parkiranja nije rješenje

Ako ste naučili parkirati po strani u autoškoli samo za polaganje vozačkog ispita, uvijek možete ispraviti tu vještinu redovnom praksom. Vježbanje doprinosi većoj uigranosti parkiranja, što najučinkovitije smanjuje stres, osobito na užim parkirnim mjestima s mnogim uznemirujućim faktorima iz okoline.

Izbjegavanje bočnog parkiranja nije rješenje, jer ćete prije ili kasnije doći u situaciju gdje ćete morati parkirati po strani, jer neće biti drugog izbora.

Prema riječima stručnjaka, ni nakon polaganja ispita nije kasno za profesionalnu pomoć. Smatra se da, kao što ljudi angažiraju učitelja skijanja za poboljšanje tehnike skijanja, neiskusni vozači mogu angažirati instruktora vožnje i naučiti kako izvesti bočno parkiranje pod njegovim nadzorom. Činjenica je da su dodatni sati vožnje znatno jeftiniji i razmjerno jeftiniji od popravljanja posljedica pogrešnih reakcija i odluka pri bočnom parkiranju.

Smjer vožnje, pravilno podešena ogledala i pažljivo otvaranje vrata

Dvije stvari ključne za uspješno i sigurno bočno parkiranje su: točna procjena raspoloživog prostora u odnosu na dužinu vozila kojim se vozite i pravilno postavljena ogledala za nadgledanje okoline.

Uz uključeni pokazivač smjera, jasno izražavate svoju namjeru kada napuštate parkirno mjesto, ali ne zaboravite nadgledati okolinu prilikom napuštanja parkiranog vozila.

Nepažljivo otvaranje vrata brzo ostavlja ožiljke i udubljenja zbog udara u tegle s cvijećem, potporne zidove, visoke pločnike i druge zamke gradskog okruženja. Međutim, nepažljivo otvorena vrata mogu izazvati ozbiljnu prometnu nesreću ako u njih udari biciklist ili drugo vozilo.

Uvijek kontrolirajte vrata i prvo pogledajte što se događa pored bočne strane vozila. Obratite posebnu pozornost na slijepe točke.

Čak i blagi udarac u branik je zapravo prometna nesreća

U slučaju bočnog parkiranja, iako brzina obično ne prelazi onu koju postižu pješaci, na vozilu se mogu dogoditi ozbiljnija oštećenja. Uz pogrešno postavljena ogledala, vozač lako previdi visinu ivičnjaka i ošteti felge.

Još problematičniji su niski stupovi koji mogu izazvati značajna oštećenja vrata, odbojnika, svjetala i drugih izloženih dijelova karoserije.

Kada birate parkirno mjesto, razmislite i o prostoru koji vam je potreban za parkiranje.

Često se u gradovima događa da se vratite na parking i ustanovite da ima mnogo manje prostora za parkiranje, jer je drugo veće vozilo parkirano ispred ili iza vašeg automobila. U tom slučaju prvo provjerite da na vašem vozilu nema udubljenja ili ogrebotina, a zatim vrlo pažljivo napustite parkirno mjesto uz ponovljene korekcije smjera parkiranja.

Ako je parking na padini, na primjer u strmoj ulici, ne zaboravite kontrolirati automobil prilikom pokretanja uz pomoć ručne kočnice. Uvijek imajte na umu da se čak i najmanje oštećenje branika smatra prometnom nesrećom.

Pročitajte više o šteti koja se može dogoditi na parkingu

Čak i nekoliko milimetara dugačka ogrebotina smatra se oštećenjem. Ako je prouzrokujete, morate obavijestiti vlasnika vozila kojeg ste oštetili. Ako samo odmahnete rukom i jednostavno odete, slkužbeno ste pobjegli s mjesta prometne nesreće. Kada se nezgoda dogodi, nakon policijskog očevida ili popunjavanja Europskog izvješća, korisnici Triglav osiguranja mogu prijaviti štetu i bez odlaska u poslovnicu, slanjem popunjenog obrasca na e-mail.

Umjetna inteligencija može vam pomoći

Razvoj automobilske tehnologije doprinio je sustavima za sigurnije i učinkovitije parkiranje. Većina novih vozila opremljena je ultrazvučnim senzorima koji vozaču otkrivaju skrivene zamke iza ili ispred branika, svjetlima, grafičkim i zvučnim upozorenjima.

Kamere za vožnju unazad ili više kamera također su od velike pomoći pri bočnom parkiranju, čineći živopisnu sliku od 360 stupnjeva pogleda na okolinu vozila. Prijenos uživo koji se nalazi iznad branika često dopunjuje različite širine ugla gledanja i grafičke linije koje crtaju smjer vozača u odnosu na kut prednjih kotača.

Već neko vrijeme na tržištu postoje aktivni automatski parking asistenti koji sami mjere odgovarajući prostor za bočno parkiranje, a zatim preuzimaju upravljanje.

Takav sustav funkcionira u oba smjera – pri parkiranju i pri izlasku s parkirnog mjesta, omogućujući vozaču opuštenije bočno parkiranje, koje se ne smije dogoditi bez vozačeve pažnje. Unatoč značajnoj pomoći tehnologije, vozač je i dalje odgovoran za uspješan ili neuspješan pokušaj parkiranja i za sve posljedice koje nastanu.

Aktivna pomoć za parkiranje također surađuje s drugim sigurnosnim sustavima, poput kontrole kretanja unazad s automatskom funkcijom kočenja, sustavom protiv sudara i sustavom za praćenje slijepe točke. To znači da pomoć za parkiranje može automatski kočiti ispred biciklista, upozoriti vozača na biciklista ili vozilo na slijepoj točki kako ne bi otvorio vrata i izazvao nesreću. Uz najbolje sustave, čak i ako je motor isključen, praćenje djeluje još tri minute, čime sprječava nepažljivo otvaranje vrata.

Prije upotrebe pomoći tog tipa, vozač mora biti upoznat s njegovim radom i strogo slijediti upute koje mu daje vozilo.

Vozač također može u potpunosti preuzeti kontrolu nad onim što se događa u bilo kojem trenutku. Takvi automatski asistenti za automatsko parkiranje precizno mjere raspoloživi prostor i brzo i uspješno parkiraju, čak i ako postoji vrlo malo prostora za parkiranje.

Izvor: Sve bo v redu.

TEST BANNER

Ne propustite!

Izbor najnovijih priča i saveta za bezbrižnu svakodnevicu.

Prijava na newsletter