Ako niste vrsni u kućnim majstorijama, barem biste trebali znati koga pozvati.
„Najbolji trenutak za zamjenu radijatora je pet minuta prije nego što počne curiti“, savjetuje iskusni majstor. Nažalost, čak i najbolji stručnjaci ne mogu predvidjeti kada će doći do kvarova u kući ili stanu. A kad kvarovi nastupe, obično uzrokuju dodatne probleme.
Redovito održavanje može spriječiti mnoge kvarove, ali ne i sve.
Moderni stambeni objekti omogućuju kvalitetan boravak samo ako svi sustavi rade ispravno. Sve dok ne nastane problem, rijetko pretpostavljamo da kvar može nastati. Zato je važno unaprijed razmišljati o redovitom održavanju, jer neki popravci mogu zahtijevati dosta vremena.
Kada su u pitanju sustavi grijanja, najbolje vrijeme za redovni servis je odmah nakon sezone grijanja. Održavanje krova trebalo bi biti završeno prije početka jesenskih kiša, a održavanje prozora može se obaviti u bilo kojem periodu godine. Vodovodne cijevi ne treba održavati svake godine, ali ako postoji potreba za time, najbolje je to učiniti u ljetnim mjesecima, kada će popravak vjerojatno ostaviti domaćinstvo bez vode. Lakše je kad se to dogodi ljeti, nego zimi, jer ćete ostati bez tople vode.
Što možete popraviti sami, a kada je bolje pozvati iskusnog majstora?
• Električne instalacije: Zamjena žarulje jednostavan je posao koji svatko može obaviti. Međutim, ako osigurač „iskoči“, obično je potrebno više od same zamjene. Prvo treba utvrditi uzrok kvara, a za to je najbolje pozvati električara.
• Plinske instalacije: Otklanjanje nedostataka na plinskim instalacijama posao je koji svakako treba prepustiti stručnjaku. Ako osjetite miris plina, odmah otvorite prozore, zatvorite glavni plinski ventil, obavijestite susjede i distributera plina. Zabranjeno je paliti šibice, cigarete ili električne uređaje jer mala iskra može izazvati veliku eksploziju. Također, dobro je isključiti električnu energiju.
• Vodovodni sustav: Ako je slivnik ili odvod sudopera začepljen, taj problem možete riješiti sami. No, zahtjevnije poslove poput zamjene umivaonika ili popravke ventila koji ne radi, prepustite vodoinstalateru. Ako dođe do izlijevanja vode, odmah zatvorite glavni ventil za vodu. Ako voda dođe u kontakt s električnim instalacijama, prekinite napajanje električnom energijom.
• Sustav grijanja: Intervencije na sustavima grijanja mogu obavljati samo profesionalci. Ako ventil na radijatorima nije čvrsto zatvoren, možda će biti potrebno isprazniti cijeli sustav grijanja ili promijeniti određeni dio sustava, a u stambenim zgradama to je složen posao.

Kada je brzina bitna?
Neki kvarovi moraju se riješiti odmah kako bi se spriječila daljnja šteta, poput prokišnjavanja krova ili kvara na instalacijama. Često se takvi kvarovi otklanjaju u dvije faze. Prvo se mora obaviti hitan popravak, a zatim sveobuhvatni popravak. Bez obzira na to koliko ste vrsni u kućnim majstorijama, ove stvari morate znati:
- gdje se nalazi glavni ventil za vodu i kako ga zatvoriti,
- gdje se nalaze glavni prekidač i osigurač za struju,
- gdje se nalazi ventil za plin.
U stambenim zgradama stanari obično ne znaju ili nemaju pristup pojedinim odvodima, zato su upravitelj zgrade, ili ako zgrada ima svog domara, prvi koje pozivate u hitnim slučajevima. Preporučujemo da imate zapisane kontakt brojeve ljudi, odnosno majstora, koje pozivate u hitnim situacijama.

Kako pronaći iskusnog majstora?
Kvarovi nisu previše česti, pa vjerojatno nemate iskustva u pronalaženju stručnjaka za popravak. Gdje potražiti provjerenog majstora? Možda susjed, rođak ili prijatelj poznaju nekoga, dok stanarima stambenih zgrada može pomoći upravitelj zgrade.
Paketno osiguranja imovine uključuje dodatno pokriće – trošak hitnih intervencija u stanu, uz asistenciju nakon ostvarenja osiguravajućeg slučaja. Osiguratelj pokriva tri hitna slučaja tijekom godine. To su iznenadni i neočekivani događaji koji se dogode u stanu, a ako se odmah ne poduzmu mjere, mogli bi izazvati dodatnu štetu.
S osiguranjem asistencije doma na raspolaganju su vam usluge:
- vodoinstalaterskih radova na otklanjanju štete ili kvara,
- stolarskih radova, u slučaju otklanjanja štete ili kvara na prozorima i vratima
- bravarskih radova, radi omogućavanja pristupa osiguranika građevinskom objektu,
- staklarskih radova, u slučaju postavljanja stakla ako je vanjsko staklo polomljeno,
- zidarskih i krovopokrivačkih radova, u slučaju potrebe sanacije oštećenja građevinskog objekta,
- električarskih radova, u slučaju otklanjanja štete ili kvara na električnim instalacijama i kvara električnih uređaja za grijanje,
- radova u vezi sa uređajima za grijanje, u slučaju otklanjanja štete ili kvara uređaja za grijanje u građevinskom objektu.
Ako dođe do štete, pružit ćemo brzu pomoć kako bismo spriječili daljnju štetu. Dovoljno je da pozovete Korisnički centar Triglav osiguranja na 0800 20 20 80 ili pošaljete e-mail.
Ako je potrebna hitna intervencija, pozovite EUROP ASSISTANCE na broj +361 236 7593.
Autor: Matjaž Valenčič
Nezavisni stručnjak za energetiku i profesionalni menadžer u zavodu ZaEnSvet – konzultantski zavod čija je misija podizanje kvaliteta života u ovlasti održive gradnje, energetskog certificiranja zgrada i okruženja.
Izvor: Vse bo v redu